På't igen bara!

Nytt år, nya möjligheter - det är ju så det sägs. Mina egna känslor kring årsskiftet 2016/2017 har varit... blandade, minst sagt. Innan jag och maken åkte iväg på nyårsmiddag den 31 december hade jag lite ett "bryt ihop och kom igen"-ögonblick. Då menade jag på det att jag verkar ju inte vara kapabel till att hålla mig själv och livet i allmänhet i gott skick mer än någon månad, innan det sen bara går utför. För så kändes det. Vad är det för vits när allt jag verkar klara av är att göra tillvaron värre? Men sedan "kom jag igen" och vi åkte bort på ett väldigt trevligt nyårsfirande i goda vänners lag, så var det inte mer med den saken. Det blir vad man gör det till, gäller ju livet i allmänhet liksom.


För att peppa mig själv och försöka se "det goda i livet" och att jag faktiskt GÖR någonting så har jag satt upp en liten agenda, helt för mig själv. Jag ska prova nya sätt att ta mig framåt och genom 2017 för att försöka göra det till ett så bra år jag förmår. Det innebär även att jag ska försöka vara aktivare här i bloggen, egentligen mest för min egen skull;

Blogga
- För att reflektera över det som är positivt i dagarna
- För att ventilera över motgångar
- För att dokumentera mina framsteg/arbete för att nå min "Må bra"-mål
***

Min tanke är att det framöver skall dyka upp i alla fall 1 inlägg om dagen, med viss struktur över innehållet. Jag är ännu inte helt överens med mig själv om hur den här strukturen ska komma att se ut, men ungefär så här;
- Ett inlägg i veckan om hur det går med arbetet för att nå min målsättning för stunden.
- I ett inlägg per dag skall jag beskriva något jag gjort för min egen skull. Ex, bad/läsning/umgänge/promenad - vad som helst egentligen så länge jag gjort det för min skull.
- Ett inlägg för varje bok jag läser (min egentliga idé är 1/vecka men vill inte göra det till ett "måste" och riskera nöjet av det).
- Ett inlägg i början av varje vecka för att sammanfatta mina förhoppningar/förväntningar om dagarna framför mig
- Ett inlägg i slutet av varje vecka för att återkoppla till ovanstående.

Så, nu börjar vi!

Soliga trädtoppar, Berget december 2016

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott