Spindeln i nätet

Den här veckan brakade igång med full aktivitet!

Majoriteten av måndagen spenderades på Norrlands Universitetssjukhus - med andra ord lasarettet. Först var det uppföljningsmöte med mitt team på Neurorehab, där min sjukskrivning blev förlängd ännu en gång på fortsatt 50%.

Så fort mötet var avslutat efter en dryg timme var det bara att slänga sig i bilen för att skjutsa hem den kära maken för att han skulle hinna byta om och gå på jobbet, medans jag återvände till lassa.

Från ca 15:15 skulle jag nämligen medverka i en föreläsning för läkarkandidater. Min roll var att berätta, förklara och svara på frågor om hur vardagen kan te sig när man lever med en skallskada. Intressant och ganska roligt faktiskt, då jag även fick lyssna på en annan mans berättelse om hur hans liv med ryggmärgsskada har varit och hur hans skada uppstod när han var 18, för en sisådär 48 år sedan. Inspirerande minst sagt då det var en riktigt glad och ambitiös karl!

Jag landade slutligen hemma vid 18-tiden och då var det bara att ladda om innan arbetsveckan tog vid idag.

Jag är nämligen ute på fritids och vikarierar igen, samma plats som jag nämnde under februari. Riktigt roligt och väldigt lärorikt på så sätt att jag får tillfälle att testa mina gränser gentemot mitt mående. Det är ju emellanåt svårt att tala om vad och hur mycket en klarar av, innan en faktiskt fått testa i praktiken.

På sidan om allt praktiskt arbete, möten och övriga obligatoriska äventyr, så är det ju som vanligt en hel massa administrativt som ska tas om hand om.  Livet som sjuk OCH arbetssökande är inte direkt en dans på rosor, utan det är många järn i elden och allt ska som vanligt gärna göras nu nu nu. Papper hit, intyg dit, telefonsamtal då, telefontider, blanketter, ansökningar. Sen var det ju det där med rehabträning, vila och privatliv också som ska få plats!

Kort sagt, så behöver jag absolut inte känna mig göralös!


Kommentarer

  1. Meen se där äntligen ett blogginlägg 👍
    Ja Du i morgon måste det vara en bättre dag för nu har det varit för många dåliga på en lång rad 👎
    Utvecklingssamtal känns ju inte helt underbart men förhoppningsvis får vi svar på frågor ang vad som egentligen hände 🙄
    Nu ska jag släcka å förhoppningsvis sova Go natt 😘

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott