Nytt i tv-rutan

Kommer ni ihåg Acke? Ni vet serietidningen om helylle killen Acke Andersson och hans vänner, till exempel Betty och Veronica - ömsom bästa vänner ömsom värsta fiender. Serien Acke publicerades för första gången i Sverige år 1959 i tidningen Blondie, men har funnits i Amerika ända sedan december 1941.


Från och med i år kan vi numera även hitta Acke i tv-rutan, genom serien Riverdale som alltså baseras på serietidningarna om Acke och hans vänner. Det är den amerikanska kanalen The CW som visat serien i USA och hittills finns det en komplett säsong av serien samt ett utlåtande från kanalen om att serien kommer att fortsätta även framöver. Här i Sverige kan vi möta Acke och de andra i Riverdale genom Netflix, då det är Netflix som för tillfället äger rätten att visa serien internationellt.


 Jag har hittills sett fyra avsnitt av serien Riverdale och tycker hittills att den verkar lovande. Jag känner igen karaktärerna från tidningen som jag läste när jag var yngre och tycker de gjort ett bra jobb vid rollsättningen av skådespelare. Kul att även återse Luke Perry i tv-rutan! Oj så kär jag var i honom under mina tonår då tv 3 åter igen visade 90210 - alldeles lagom tills jag kom hem från skolan. Det är inte utan att jag känner mig lätt nostalgisk och jag ser spänt fram emot hur serien kommer utveckla sig under kommande avsnitt och säsonger. Jag själv skulle säga att serien känns riktad främst mot en yngre publik, men att här finns utbyte för alla åldrar (från 11år och uppåt) förutsatt att en någon gång haft glädje av seriestripparna om Acke:Co.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott