Struktur i vardagen

I eftermiddag/kväll har vi varit riktigt flitiga jag och min kära make. Vi har spenderat några timmar med att planera för hushållet och hushållskassan nu kommande månad. Detta är något vi egentligen bestämde redan i februari att vi skulle börja göra igen, bland annat för att lättare kunna lägga undan pengar till framtida drömmar. Sedan är det ju så skönt att slippa fundera ut något som ska lagas till middag vareviga dag, speciellt då vi oftast har ganska kort tidsram för att hinna äta tillsammans.

Men... jag säger bara en sak, sätt er ner och försök komma på vad ni ska äta 28 dagar framöver. Det är lättare sagt än gjort minsann! Men med gemensamma krafter och lite tjurighet så klarade vi även det.

Middags-menyn denna vecka (eller det som återstår av den) ser ut så här,

Onsdag
Hyderabadi vegetarian pilau

Torsdag
Broccolisoppa & bröd

Fredag
Rotsaker i ugn +sojasteaks/chorizo

Lördag
Pytt med grönkål och rödbetor

Söndag
Vad helst som bjuds hemma på Berget

Morgondagens middag är ett recept jag aldrig testat förut, så det ska bli spännande att se hur resultatet blir. Recept och recension kommer således under morgondagen.

(Ikväll blev det makaroner och korv i brist på energi och inspiration mitt i allt planerande. )

Kommentarer

  1. På söndag är det Sista April... :)

    Hyderabadi vegetarian pilau = stekt ris med grönsaker och cashewnötter :) låter intressant, förutom nötterna då...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott