Det är ett jädra kattliv

Kurth ringer till KRIS - katters rätt i samhället. Då KRIS har dygnet runt jour världen över kopplas han automatiskt till deras telefonsvarare. Jag får anta att de har ett väl genomtänkt system. För att söka stöd hos sina medkatter har han hutlöst begärt att få dela med sig av sitt dilemma för dagen även på internet,
"Dag 367 i livet.
Jag har nu försökt dressera de långa tvåbenta varelserna i mitt revir i nästan 11 månader. Det verkar som att de är mer korkade än jag trott.
Idag fick jag vänta på att någon av dem skulle hålla upp dörren till uterummet (balkongen - mattes anmärkning) åt mig i FEMTON TIMMAR! Detta trots att den som envisas med att kalla mig för "älskling" och "monster" om vartannat väckte mig ur min vila redan kl05:00 imorse. Den mörkhårige av dem verkar ha ändrat sig gällande sovvanorna igen och steg inte upp förn det var dags för min middag. Att de aldrig kan bestämma sig lär vara en faktor till varför de har problem med inlärningen.
Snälla KRIS hjälp mig. HUR skall jag få dem att lyda mig bättre?
Med vänliga hälsningar Kurth"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott