Morsdag

Det är alldeles perfekt med morsdag på våren, när en har en mamma som fyller år kring jul. Det blir ett alldeles ypperligt tillfälle att få ge mamma lite extra uppmärksamhet, bara för att hon är just min mor!


Klockan 15:00 parkerade jag utanför mamma. Jag hade nämligen planerat att röva bort mor min för att skämma bort henne ordentligt dagen till ära! Först överräcktes rosor, kort med egenkomponerad dikt och present, presenten var från mig och min bror. Sedan bar det iväg mot storstan.



Väl framme fick mor parkera sig i soffan med förrätts-tilltugg och bubbel.

 Fetaost och vattenmelon
Mousserande rosé med smak av fläder och hallon

Efter drygt en halvtimma var varmrätten framdukad.

 Ugnsbakad lax med grädde och citron
Smörstekta morötter
Ugnsstekta potatisskivor med franska örter
Mozzarellasallad
Rosévin Blacktower

Under tiden som jag gjorde i-ordning efterrätt och kokade kaffe, passade mor och kattrackarna på att spana in blommorna på balkongen.

Vaniljglass med grädde, drömkross och varma hjortron

Efterrätten serverades med kaffe, men eftersom kvällssolen lyser rakt in i köket drack vi upp kaffet på balkongen istället.

Där satt vi sedan och löste världsproblem tills den kära maken anlände och vi begav oss in till centrum. Kvällen skulle nämligen avrundas med bio!



Pirates of the Caribbean - Dead men tell no tales, eller Salazars revenge som den heter på bio i Sverige. Med bland andra Johnny Depp och även Paul McCartney (the Beatles) som skådespelare. Filmen fick  klart godkänt av oss alla tre! Efter en väldigt bra film var det så dags att köra hem mor till sin egen boning igen. Strax innan 23 vinkade vi godnatt till mamma efter en himla mysig morsdag!

Bilderna från middagen är lånade från kära mor.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott