En onsdag hemma

Igår var det onsdag och jag spenderade hela dagen hemma. Jag började med att ta sovmorgon, så omkring klockan nio hoppade jag ur sängen. Det blev middagsrester till frukost tillsammans med en kopp te och senaste avsnittet av Big little lies i soffan.


Efter middagsfrukost och cliffhanger hoppade jag in i duschen och sen bänkade jag mig vid skrivbordet för att ta tag i lite mejl och annat som fått vänta på uppmärksamhet. Då är det nödvändigt att proviantera med kaffe, lingondricka och en ask viol-tabletter.


Sen kan man få byta fokus och kolla varför sopkorgen rör sig helt plötsligt.


Bara för att upptäcka att pälsbollarna leker kurragömma. Min gissning är att Kurth med sina självlysande ögon var den som skulle leta.

Sen kan det vara så att det kommer förbi ett stycke besök en liten stund så en helt sonika tar lite paus! Under pausandet är det gyllene läge att skratta åt roliga bilder på instagram. Speciellt om de kommer från Ahlgrens bilar, för de har så fantastiskt dålig humor och sånt gillar vi här hemma!


När pausandet sedan var klart och fnisset hade lagt sig knåpades det ihop ett stycke blogginlägg, så att ni skulle ha något att läsa under tiden jag spenderar förmiddagen nere i centrum på möte och jobb. Hoppas ni har en härlig torsdag allihopa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott