Positiv egoism & mindfulness måndag

Så var det dags för ett nytt mål, en ny utmaning för mitt Må Bra år 2017.

Jag har utropat 2017 till ett år där fokus skall ligga på att må bra. Detta för att hjälpa och egga mig själv till att fokusera på det i livet som får mig att må bra, lägga energi på sådant som gör mig glad och stärker mig psykiskt och fysiskt.

Mitt nya mål är att genomföra Positiv egoism och mindfulness i 30 dagar. Det här målet, den här utmaningen vill jag genomföra för att bli bättre på att vara snäll med mig själv, i stort och smått. Med Positiv egoism och mindfulness i 30 dagar får jag dagligen delmål att klara av som hjälper och utmanar mig till att stanna upp en kortare eller längre stund varje dag för att bygga upp och fokusera på positiva saker, känslor och handlingar gentemot mig själv.

Varje måndag kommer jag att presentera veckans punkter för er här på bloggen i en översikt. Det kommer även ut ett påminnelse inlägg varje morgon under de här 30 dagarna (med undantag för idag), för att ni som vill haka på lätt ska kunna komma ihåg just dagens punkt/utmaning. Kanske är det någon dag som blir extra lockande att prova? Eller kanske det är någon dag som du känner att livet är extra grötigt och du behöver lägga fokus på något nytt? Hur ni än gör så önskar jag er och mig själv - Lycka till!

Positiv egoism & mindfulness måndag - vecka 1

Dag 1 - Rannsakning

 Skriv ett brev till dig dig själv. Berätta hur livet känns precis nu - positivt som negativt, var ärlig mot dig själv. Stoppa brevet i ett kuvert och lägg undan det. Läs ej.

Dag 2
 Tacksamhet

Dag 3
 Klagofritt

Dag 4
 Positiv reflektion

Dag 5
 Utforska

Dag 6
 Fokus

Dag 7  
  Fasta

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott