Sommar och sol

Sociala medier, tidningar, radio och tv, överallt blir vi överösta med väderleksrapporter, badtempereraturer och soltimmar. Så fort vi är lediga ska vi ut ut uuuuut! Ta vara på solen! Ta vara på värmen! Bada! Köp årets glassnyheter! Läs sommarens bästa deckare! Ja det är lustigt för det verkar så otroligt bråttom med allt vi ska hinna med under tiden vi är "lediga".

Jag är absolut inte den som är den, jag precis som alla andra är glad åt vädret, tar mig gärna ett bad och avnjuter gärna både glass och bok (fast hellre en roman än deckare är jag rädd). Jag förstår bara inte varför det är så bråttom? Det är väl rätt motsägelsefullt ändå hur vi ska stressa för att hinna "slappna aaaaav" och "njuuuuta" av sommarmånaderna?

Så vad har jag gjort idag då, denna soliga Tomas Ledin dag med minst +25 i luften? Badat? Näe. Faktiskt låg jag på balkongen ett tag, medan den fortfarande var skuggig. Sedan gick jag in, kokade kaffe och möblerade om köket. Satte upp några tavlor, diskade lite ditten och datten. Nu ska jag åka med min man på bio.

Jag kommer alltså spenderat större delen av denna otroligt soliga sommardag inomhus. Inomhus! Och vet ni vad? Jag är rätt säker på att jag överlever och kan njuta av den ändå.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott